خواص بادام زمینی

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
خواص بادام زمینی

خواص بادام زمینی برای پوست

بادام زمینی سرشار از ویتامین E، روی و منیزیم است و از این طریق به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند. ویتامین E موجود در بادام زمینی علاوه‌بر کمک به درمان آکنه در درمان آفتاب سوختگی نیز موثر است. علاوه‌بر این‌ها بادام زمینی با داشتن مقادیر بالایی از ویتامین C، اسیدهای چرب و منیزیم موجب افزایش تولید کلاژن شده و با این کار چین و چروک پوست را درمان می‌کند. بنابراین یکی از خواص بادام زمینی جوان‌سازی پوست است.

درمان التهاب، تورم و قرمزی پوست ناشی از اگزما و پسوریازیس با کمک خواص بادام زمینی از جمله خاصیت ضد التهابی بادام زمینی و اسید‌های چرب موجود در بادام زمینی ممکن است. همچنین آنتی اکسیدان‌ها و بتاکاروتن موجود در بادام زمینی موجب رشد و درمان بافت‌های بدن می‌شود و به همین دلیل می‌تواند برای درمان کبدی و زخم پوست مفید باشد.

خواص بادام زمینی برای مو

بادام زمینی با داشتن اسید‌های چرب امگا ۳ موجب تقویت فولیکول‌های مو شده و از این طریق به افزایش رشد مو‌ها کمک می‌کند و از طرف دیگر با داشتن بیوتین از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص بادام زمینی این است که غنی از ویتامین E است و این ویتامین به درمان موهای شکننده و آسیب دیده کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *